BIJZONDERE MISSIE

20, 21 en 22 oktober

Diep in oktober zijn we in de camper gestapt voor een bijzondere reis. Het weer is stormachtig en donkere wolken worden langs de hemelbaan gejaagd. Zo nu en dan komt het regenwater met bakken naar beneden. Vrachtwagens hebben moeite om op koers te blijven. Toch glimmen wij van oor tot oor en zijn vol verwachting onderweg en niet van plan te stoppen totdat we ons doel hebben bereikt.

Behouden en zonder schade komen we op het besproken caravanpark aan. De eigenaar dirigeert ons naar de bedachte plek op een stevige ondergrond. Zodra de wagen staat, pakt Hanna een groot pakket van het camperbed en loopt naar buiten. Ik sluit af en volg haar. De camper staat maar wij zijn nog niet op de plaats van bestemming. Een rukwind zorgt voor onbalans maar slaagt er niet in onze missie af te breken.

We lopen een schelpenpad op langs een door de harde wind  wild geworden water. Hanna klemt het grote pakket stevig tegen zich aan. Loslaten zal ze niet. Een boogbrug stelt ons in staat een tot de rand met water gevulde vaart over te steken. We halen droog de overkant. Dan lopen we een wijk binnen met alleen maar fraaie huizen. Het ruige weer zorgt ervoor dat er vrijwel niemand op straat loopt. We kennen ons doel en lopen bewust een zijstraat in. Bij nummer 13 bellen we aan.

Ruud doet open en we feliciteren hem uitbundig met zijn net verworven vaderschap. We worden naar boven geleid en daar zien we voor het eerst onze nog geen dag oude kleindochter Jip. We omhelzen onze dochter Helen die het kleintje in de vroege ochtend op de wereld heeft gezet. Vol verwondering staan we te kijken naar het prachtige kleine meisje. Twee mooie oogjes kijken af en toe vluchtig de kamer in. Twee kleine handjes bewegen nog ongecontroleerd heen en weer. De vingertjes strekken en krommen zich. Zo nu en dan komt er een geluidje wat op de start van een huilbui lijkt, maar niet wil doorzetten.

De jonge ouders stralen van geluk. De bevalling is zonder problemen verlopen en van nu af kunnen ze een gezinnetje gaan vormen.

Het pakket bevat zeven kraamcadeaus waarvan ze elke dag van de eerste week er één mogen uitpakken. Hanna vervult haar oma-rol door Jip in haar armen te nemen en te sussen. Ook zij straalt van trots.

Ook de volgende dag staan we op de camping. Het herfstweer laat zich van z'n meest ruige kant zien. Na een hele nacht regen staat de omgeving blank en ook de wind is nog niet klaar met z'n machtsvertoon. We hebben leesvoer meegenomen en de kachel zorgt voor een heerlijk binnenklimaat. 's Middags gaan we opnieuw de kleine Jip bewonderen. We krijgen mee hoe ze haar eerste flesje voeding naar binnen werkt. De gulzigheid stelt ons gerust. Zij gaat zeker groeien.

Ook morgenochtend zijn we van plan het kersverse gezin in actie te zien om daarna terug te keren naar ons huis wat toch ruim 220 kilometer verderop staat.